UEDAŞ`ye 16 talip

Türkiye Elektrik Dağıtım A.Ş.`nin (TEDAŞ) yüzde 100 hissesini özelleştireceği dağıtım şirketleri arasında 16 teklif alan Uludağ Elektrik Dağıtım A.Ş. (UEDAŞ), en fazla ilgiyi gören bölge oldu.
ÖMER KIR/BURSA
Bursa, Balıkesir, Çanakkale ve Yalova`da elektrik dağıtımı yapan UEDAŞ`a, kaçak kullanım oranının az ve tahsilat oranının iyi olması sebebiyle aralarında Zorlu Holding, Çalık Enerji Sanayi ve Ticaret A.Ş. ile Enerjisa Enerji Üretim A.Ş. gibi dev firmalar talip oldu.
TEDAŞ`ın bağlı şirketleri olan Çamlıbel, Fırat, Uludağ ve Vangölü Elektrik Dağıtım A.Ş.`deki yüzde 100 oranındaki hisselerinin özelleştirme ihalelerine katılmak üzere toplam 43 ön yeterlilik başvurusu yapıldı. 4 şirket arasında ise en fazla ilgiyi 16 şirketin başvurduğu UEDAŞ görürken, ihaleye katılacak olan firmalar geçici teminat olarak Özelleştirme Dairesi Başkanlığı`na 15 milyon dolar, şartname bedeli olarak ise 10 bin dolar ödedi. Türkiye`nin 4. büyük kenti Bursa`nın yanı sıra Balıkesir, Çanakkale,
Yalova`ya da hizmet veren UEDAŞ, 2008 yılında 9.4 milyar kwh elektrik satarken, abonelerinden 1.3 milyar TL tahsilat yaptı. Kaçak kullanım oranının en az olduğu illere dağıtım yapması, tahsilat oranının ise iyi olması da Uludağ Elektrik Dağıtım A.Ş.`ye olan rağbeti artırıyor.
Ankara`da faaliyet gösteren Başkent Dağıtım A.Ş.`nin Sabancı Holding ve Avusturya`nın enerji lideri Verbund ortaklığı olarak kurulan Enerjisa Elektrik Dağıtım A.Ş.`ye 1 milyar 225 milyon dolar bedelle devredilmesinin ardından, UEDAŞ`ın da 1 milyar dolara yakın bir fiyata devredilmesi bekleniyor. UEDAŞ`a talip olanlar arasında Zorlu Holding, Çalık Enerji Sanayi ve Ticaret A.Ş. ve Enerjisa Enerji Üretim A.Ş. gibi dev firmalar yer alırken, talip olması beklenen Bursagaz ise hakim ortağı Alman Ewe`nin
ihaleye girmekten vazgeçmesi üzerine ön yeterlilik başvurusu yapmadı. Katılımcıların tekliflerini 12 Şubat 2010 günü saat 16.00`ya kadar Özelleştirme İdaresi Başkanlığı`na sunması gerekiyor. 16 Aralık 2009 Çarşamba günü saat 16.00`ya kadar TEDAŞ`a UEDAŞ için ön yeterlik başvurusu yapan firmalar ise şunlar:
1- Limak İnş. San. ve Tic. A.Ş.
2- Sanko Tekstil İşletmeleri San. ve Tic. A.Ş.
3- Cengiz Elektrik Toptan Satış A.Ş.
4- Aksa Elektrik Perakende Satış A.Ş.
5- Zorlu Holding A.Ş.
6- Akça Holding A
7- Park Holding A.Ş.
8- Çalık Enerji Sanayi ve Ticaret A.Ş.
9- Aydem Elektrik Dağıtım A.Ş
10- İÇDAŞ Çelik Enerji Tersane ve Ulaşım Sanayi A.Ş.
11- Enerjisa Enerji Üretim A.Ş.
12- AEİ Enerji A.Ş
13- Kolin İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.Ş.
14- EnBW holding A.Ş.
15- KCETAŞ-AYEN OGG
16- Eti Gümüş A.Ş.-Söğütsen Ser. San. A.Ş. O.G.G

0 yorum:

Yorum Gönder

Labels